Image Alt
Automation by Els

Marketing Automation en data

Het uitgangspunt van Marketing Automation is dat je op een geautomatiseerde maar toch persoonlijke manier een grote doelgroep kunt bereiken. Je wilt de doelgroep immers voorzien van de juiste informatie waar zij op dat moment naar op zoek zijn. Dit kan uiteenlopen van algemene informatie over de sector, informatie over een specifiek product of het aanvragen van een offerte. Het gaat erom dat je doelgroep in een vroeg stadium kennis kan op doen via je website.

Bij veel organisaties ligt de veronderstelling dat het automatiseren van marketing alleen relevant is voor B2C markten of grotere organisaties. Niets is echter minder waar want ook voor MKB’ers, organisaties die zich richten op B2B of organisaties zonder winstoogmerk is het interessant om geautomatiseerd meerdere contactmomenten te creëren. De theorie geeft immers aan dat een bezoeker minimaal zeven contactmomenten nodig heeft om over te gaan tot een conversie.

 

Ervaring met Marketing Automation

Door Marketing Automation al jaren bij klanten in te zetten heb ik ondertussen ruimschoots ervaring met tools zoals Marketing Cloud, Hubspot, Active Campaign en Sharpspring. Als organisaties daarnaast over de juiste data beschikken, kan personalisatie en relevantie worden toegepast. Wanneer we tools combineren met bijvoorbeeld een customer data platform, kan de impact en personalisatie flink vergroot worden. Ervaring met Blueconic leert me dat wanneer je het webplatform dynamisch maakt en slim personaliseert, dit kan leiden tot grotere conversies. Of dit nu om commerciële transacties gaat, of het verspreiden van kennis.

Ervaring met tools zoals Marketing Cloud, Hubspot, Active Campaign, Sharpspring en Blueconic.

Waarmee kan ik je kunnen ondersteunen?

Tijdelijke ondersteuning ten behoeve van jouw marketing afdeling. Ik steek graag de handen uit de mouwen om zo te zorgen voor tijdelijk extra organisatie- en daadkracht. Het opzetten van campagnes, uittekenen van de klantreis en het bouwen van automation flows: ik ga er graag mee aan de slag!

Heb je de keuze gemaakt om een marketing automation tool te implementeren maar wil je dit graag uitbesteden? Dan kan ik je werk uit handen nemen in het implementatietraject. Daarnaast geef ik onafhankelijk advies aan organisaties die willen beginnen met Marketing Automation. Verschillende tooling past bij verschillende type organisaties. Denk hierbij aan wisselende functionaliteiten, kostenstructuur en gevraagde ondersteuning vanuit de tool. Daarnaast vragen organisaties zich wel eens af of zij het maximale halen uit hun Marketing Automation tooling. Waar kan nog meer uitgehaald worden en past de gekozen tooling nog in de huidige situatie? Dat zijn vragen waarmee ik u verder kan helpen.

Voor tijdelijke ondersteuning of onafhankelijk advies: Ik denk mee maar steek ook graag zelf de handen uit de mouwen.

250+

Emails

5+

Tools

150+

Journeys

d
Follow us